Halvorstua @ Fjellskue

Vår største hytte
Veibeskrivelse

Veibeskrivelse

Det enkleste er å søke opp Halvorstua (Uvdal) i Google Maps så viser den veien helt frem til døren.
Velkommen skal dere være !

Nøkkel

Hytten har nøkkellås.

Gi oss beskjed om ankomst i god tid før leieperiode. Slik at vi vet om dere kommer innenfor åpningstiden til den lokale butikken som utleverer nøkler for oss.

Nøkkel hentes og leveres på Nærbutikken Uvdal (Link Google Map for enkleste veibeskrivelse) innenfor butikkens åpningstid. Se Nærbutikken Uvdal facebook side for detaljer om åpningstid. Vanlig åpningstid 18.00 torsdag/fredag.

Lokale kontakter:
Torill: +47 93 00 62 37
Halvor: +47 90 11 83 42 / +47 90 25 45 08

TV og WIFI

Internett - Halvorstua
Wifi Internett: halvorstua
Passord: halvorstua

Se på TV
Det er 4 TV'er på hytta Halvorstua.

Loftstua i 3 etg.
Soverom 3 etg.
Hjerterommet (soverom) i 2 egt.
TV stua i 1 etg.

Spille musikk på kjøkken/stue i 2 etg
Vi har et blåtann stereoanlegg

Benytt blåtann på din mobil og koble til Belkin.
Da er det bare å spille musikk fra din mobil, Pad eller PC.
Bruk NRK appen for å høre på radio, Spotify, youtube eller hva du liker best.

Senger

Halvorstua har soveplass for maks 30 personer. Hvis kun en person, og ikke som vanlig to personer, sover i 120 cm sengene. Og at sovesofa ikke benyttes til å sove i, anbefaler vi maks 23 personer.

For detaljert informasjon om senger se Plankart

Sengetøy (100,- pr sett) og håndkle (35,- stort og 15,- lite) kan leies om ønskelig. Ta kontakt med oss 5 dager før ankomst.

Spørsmål. Ta kontakt

Ved Avreise

  • Vanlig utsjekk er 11:00, 
    men det er ingen problem med senere utsjekk hvis det ikke kommer noen etter dere.
    Send oss en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. om dere ønsker senere utsjekk.

  • Sjekk at dere har fått med dere alle private eiendeler og at alle rom er slik de var ved ankomst. Om dere skulle ha flyttet på møbler eller byttet om noen puter dyner etc. Setter vi pris på at dere setter det tilbake slik det var ved ankomst.
  • Oppvask skal være satt i oppvaskmaskinen og satt på slik at det er rent når vaskere kommer.

    Sjekk at alle vinduer og dører er lukket.

    Sett all golvvarme, varmeovner, varmepumpe til 10 grader ved avreise (gjelder bare ved leie om vinteren)

    All  søppel, flasker og annet avfall taes med ved avreise. Se behandling av avfall i eget punkt her på websiden. 

    Sjekk at ingen har kastet sneiper, posjonssnus etc på utsiden av hytta. Vi ønsker at området rundt hytta skal være familievennlig og da er det ikke så hyggelig om dette ligger rundt. 

    Om dere har brukt fyrverkeri, fakler etc. Så skal også dette behandles som avfall og plukkes opp ved avreise. 

  • Eller skal hytta være slik det var ved ankomst.

    Hvis dere har betalt for vasking så må hytten ryddes og gjøre klar til vasking.

    Nøkkel leveres til Nærbutikken Uvdal hvis ikke annet er avtalt.

    God tur hjem og velkommen tilbake !

Hva er på hytta

    Vi har fått tilbakemeldinger om at våre hytter er godt utstyrt.

    På kjøkkent er det et lite basis lager med  salt, pepper, ulike krydder, mel, sukker, noe te, kaffefilter etc. som dere kan bruke hva dere vil av. Blir det tomt for noe setter vi pris på at dere erstatter det som er tomt.

    Det er også vasketablettet til oppvaskmaskina og Zalo.
    Om dere skal være lengre enn en helg, anbefaler vi å ta med ekstra.

    Det er også toalettpapir på toalettene, men er det mange anbefaler vi å kjøpe med ekstra.

    Alle bad er også utstyrt med håndsåpe.

    Vi har tilleggstjenster som matkasse (bestillingsliste fra dere), om dere vil slippe å gjøre den store handlingen før dere kommer. Levering er fri, dere betaler bare for varene.

    Alle sengene er utstyrt med pute og dyne.
    Husk å ta med sengetøy og håndkle om dere ikke har valgt å leie dette.

    Om dere ønsker noen av våres tilleggstjenester ta kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

        Tileggstjenester

        • Vi ønsker at dere skal ha det beste oppholdet dere ønsker. Vi har derfor også utarbeidet endel tilleggstjenster dere kan benytte dere av hvis ønskelig. Ta da kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 5 dager før ankomst.
        • • Sengetøy (100,- pr sett, ferdig oppredd)
          • Håndkle (35,- for stort og 15,- for lite) 
          • Matkasse (Fritt levert) (Bestillingsliste sendt fra dere)
          • Catering (vi har samarbeid med 3 ulike selskaper)
          • Kokk (vi har samarbeid med 2 ulike kokker)
          • Kakebestilling (fra den lokale bakeren)
          • Blomsterbestilling (fra den lokale blomsterbutikken)
          • Transport fra/til flyplassen, toget og til/fra arrangementer

          Det er mange ulike aktiviterer å gjøre i nærområdet.
          Les mer om dette her

        Hund

        • Vi ønsker alle hunder velkommen. Det er et flott områdefor hunder. Husk bare å følg gjeldende båndtvangsregler og ta hensyn til andre dyr i området.

          Husk å bruk pose i nærheten av alle våres hytter.
          Vi setter veldig pris på at du respekterer at ingen hunder har lov til å være i sofaer og senger på alle vårer hytter. Viktg å ta hensyn til neste leietaker og vi ønsker at hyttene våres skal taes godt vare på i dag og i fremtiden.

        Nærområdet

        • Området har et rikt uvalg av opplevelser og severdigheter. Vi har laget en egen oversikt for at du skal få vite om tilbudene og avstander. 

        Les mer

        Avfall

        • Kommunen har egen hytterenovasjon. Avfall kastes i de blå containerne langs veien. Det står også containere i Uvdal Alpinsenter. Glass og metall kastes ved Nærbutikken Uvdal.

        Brøyting

        • Skulle det komme mye snø ta kontakt på telefon 91326801.
          Han heter Tor og er ansvarlig for at veien er kjørbar. Ring eller send melding.
        • Husk å nevne at det gjelder Halvorstua

        Matbutikk

        • Det er flere matbutikker i området.
          De nærmeste er: Nærbutikken Uvdal Bjerkeflåta og Joker Dagali.

          Det er også 30 km til Geilo hvor du finner et godt utvalg av andre butikken dere ønsker det.

          VI minner om at vi også har tilbud om å levere Matkasse frittlevert. Dere sender liste og betaler kunn for matvarene. Ta kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. om dere ønsker å benytte dere av denne tjenster (5 dager før ankomst)

        Røyking

        • Det har ikke vært røkt inne i hytta og det ønsker vi å fortsette med. Det er selvsagt lov å røyke utenfor hytta. Benytt egnet askebeger og vær snill å ikke kast sneiper og snusposer på bakken.

          Vi har desverre hatt noen tilfeller av det, og det er kjedelig å betale for at det må fjernes.

        Leiebetingelser Halvorstua

        1. Generelt

        Leiebetingelsene gjelder for leieavtaler som inngås med KAH Property og som gjennomføres av bestiller som er juridisk ansvarlig for ved inngåelse av leieavtale på det tidspunkt bestillingen elektronisk er sendt inn.

        Opplysninger på nettsiden http://www.kahproperty.no og kahproperty.com er bindende, men kan endres før leieavtaler inngås. Det taes forbehold om at KHA Property kan endre opplysningene i etterkant av at leieavtaler er inngått dersom leietaker blir tydelig informert. KHA Property tar forbehold om eventuelle trykk- eller korrekturfeil.

        2. Bestilling & betalingprosess

        Bestillinger for korttidsleie (forklart som uke, helg eller dagsleie) skjer via nettsiden eller pr. e-post. Etter at KAH Property har mottatt bestillingen, vil leietaker motta en ordrebekreftelse på e-post adressen som er registrert i bestillingsskjema.

        Ved overføring fra konto:
        Leietaker mottar betalingsinformasjon og en link til KAH property sine nettsider hvor all praktisk informasjon og leiebetingelsen står. Ved å fullføre betalingen bekreftes også at "Praktisk informasjon og leiebetingelser" er lest. Leietaker må påføre eget navn og ordrenummer i meldingsfeltet ved betaling. Bestiller er ansvarlig for å sjekke om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen, spesielt ankomst- og avreisedato, bestillte tilleggstjenester og leiebeløp.

        50% av leie betales ved leiereservasjon
        50% (resterende) betales 8 uker før leiedato.
        Sluttvask, tilleggstjenester (sluttvask, sengetøy, håndkklær mm.) må være disponibelt på KHA Property sin konto 3 dager før ankomst
        Depositumet må være disponibelt på KAH Property sin konto 3 dager før leiestart. Nøkler leveres ikke ut hvis ikke depositum er innbetalt.

        Ved forskuddsbetalt via nettsiden:
        Leietaker vil motta en bekreftelse på mottatt betaling.
        Leietaker motta en link til skjema "bekreftelse av leieforhold"

        Før nøklene leveres ut må:
        Alternativ 1: Fyll inn Navn og E-post nederst på denne side og trykk "Jeg bekrefter leiebetingelsene"
        Alternativ 2: Fyll ut skjema "Leiebetingelser for Halvorstua" når du henter nøklene.

        Når betaling, depositum og skjema "bekreftelse av leieforhold" er mottatt av KAH Property sendes:
        1. Bekreftelse på leieavtale med link til praktisk informasjon og leiebetingelser.
        2. Bekreftelse på mottatt betaling.
        3. Bekreftelse på mottatt innbetalt depositum.
        4. Nøkkelinformasjon.
        5. Link til praktisk informasjon som kart, veibeskrivelse, nøkkelinformasjon og leiebetingelsene.
        6. Sjekkliste for utsjekk.

        Informasjonen sendes i en eller flere e-poster til e-postadresse oppgitt i bestillingsinformasjonen. Hyttereglementet er ment å være et ordensreglement som alle som oppholder seg på hyttene skal respektere og følge. Brudd medfører leienekt.

        3. Leiebeløp

        Leiebeløpet inkluderer strøm. Leiebeløpet inkluderer ikke rengjøring, sengetøy, håndklær, barnesenger/barnestoler, toalettpapir, rengjøringsmiddel og lignende. Vask er obligatorisk og utføres av profesjonelle. Obligatorisk utvask til gjeldende avtalt pris gjelder for alle kortidsleieavtaler hvis ikke annet er avtalt. Som tillegg kan sengetøy og håndklær bestilles til gjeldende priser. Det befinner seg 1 barnestol i hver hytte og vi har en barneseng tilgjengelig som avtales ved behov.

        4. Deltakerantall og ankomst

        Hyttene skal ikke beboes av flere personer en oppgitt på nettsiden, som også inkluderer barn uansett alder, så sant ikke annet er avtalt.

        Leieperioden gjelder fra 1. dag kl. 18.00 til siste dag kl. 11.00, såsant intet annet avtales. Ankomst skal skje på leieperiodens 1. dag innen kl. 20.00, såfremt intet annet er avtalt. Evt. annet ankomsttidspunkt skal i god tid innen ankomsten avtales. 

        5. Avbestilling

        Ved avbestilling 8 uker eller tidligere før leieforhold starter tilbakebetales 100% av leien. 
        Ved avbestilling 6 uker før leieforhold starter tilbakebetales 50% av leien.
        Ved avbestilling mindre enn 6 uker dager før ankomst refunderes beløpet.

        Ved avbestilling faktureres det et administrasjonsavgift på Kr 450,-.
        Hvis KAH Property får leid bort til andre eller at leieavtalen overdras til andre på leietakers initiativ. (ny overdratt leieavtale må forhånsgodkjennes av KAH Property)

        For andre endringer eller ombestillinger som medfører inntektstap for KAH Property kreves avbestillings-beskyttelse. All avbestillingsbeskyttelse skal være KAH Property i hende ved bestilling, så sant ikke annet er avtalt på forhånd.

        6. Utleiers ansvar & rettigheter

        Utleier er forpliktet til å underrette bestiller så snart som mulig, dersom det skjer noe uforutsigbart som gjør at innfrielse av bestillingen ikke er mulig. KAH Property kan endre vilkårene for utleie iht konsumprisindeks eller andre uforutsigbare kostnader som avgiftsøkning og lignende.

        Utleier har rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning dersom leietaker eller medreisende opptrer forstyrrende, gjør skade på hytten eller området rundt, samt om hytten brukes til noe annet enn avtalt formål. I tilfeller der avtalen sies opp, må leietaker med selskap umiddelbart forlate hytten, uten at leiebeløpet tilbakebetales. Dersom avtalen sies opp umiddelbart som følge av ovennevnte årsaker, debiterer utleier en omkostningsavgift tilsvarende skaden, imidlertid minst kr 5000. Utleier forbeholder seg retten ved en eventuell umiddelbar oppsigelse av avtalen å kunne stenge boenheten og fjerne leietakers eiendeler og har ikke ansvar for gjenglemte gjenstander. Eventuell tvist vedrørende leieforholdet skal løses i minnelighet ved oppnevnelse av en objektiv person som begge godtar, hvis ikke skal tvisten løses i Nesbyen tingrett.
        Utleier er forpliktet til å underrette bestiller så snart som mulig, dersom det skjer noe uforutsigbart som gjør at innfrielse av bestillingen ikke er mulig. KAH Property kan endre vilkårene for utleie iht konsumprisindeks eller andre uforutsigbare kostnader som avgiftsøkning og lignende.

        Utleier har rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning dersom leietaker eller medreisende opptrer forstyrrende, gjør skade på hytten eller området rundt, samt om hytten brukes til noe annet enn avtalt formål. I tilfeller der avtalen sies opp, må leietaker med selskap umiddelbart forlate hytten, uten at leiebeløpet tilbakebetales. Dersom avtalen sies opp umiddelbart som følge av ovennevnte årsaker, debiterer utleier en omkostningsavgift tilsvarende skaden, imidlertid minst kr 5000. Utleier forbeholder seg retten ved en eventuell umiddelbar oppsigelse av avtalen å kunne stenge boenheten og fjerne leietakers eiendeler og har ikke ansvar for gjenglemte gjenstander. Eventuell tvist vedrørende leieforholdet skal løses i minnelighet ved oppnevnelse av en objektiv person som begge godtar, hvis ikke skal tvisten løses i Nesbyen tingrett.

        7. Leietakers ansvar

        Leietaker skal være fylt 30 år for å kunne bestille/inngå avtale med KAH Property. Minst 50% av personene som skal bo på hytten skal være fylt 30 år. Dette skal opplyses om ved bestilling og er et krav at aldersgrensen er oppfylt for å få tilgang til hytten. Utleier kan fratre avtalen hvis kravet ikke er oppfylt. For familier og bedrifter kan det gjøres det unntak etter avtale.

        Leietaker skal betale for leie av hytten på forfall. Uteblir betalingen lenger enn 7 virkedager etter forfall vil KAH Property kunne kansellere bestillingen uten å informere bestiller i forkant.

        Leier er forpliktet til å behandle hytten på en omhyggelig og behørig måte, idet han hefter for alle skader som han eller ledsagende personer måtte forårsake på hytten, innbo og tilhørende utstyr, som f.eks. på møbler, tv, service, jacuzzi etc. Ved skadetilfeller er leietaker forpliktet til å kontakte KAH Property umiddelbart samt betale egenandel på KAH Property sin forsikring og evt. dekke andre skader som forsikringen ikke fanger opp. Leietaker er ansvarlig for person eller tingskade under leietiden, noe han allerede er­ eller kan bli forsikret mot gjennom normal ansvarsforsikring. Hytten følger ikke boligstandard og man må være særlig påpasselig med barn både i og utenfor hytten. KAH Property frasier seg ethvert ansvar i leiefoldet og foreldre er selv ansvarlig for fallskader eller andre skader som skjer med leietakerer eller besøkende i leieforholdet både ute og inne i hytten.

        Ved reklamasjon ifm skade i/på hytten skal leietaker informere KAH Property så snart det er mulig men innen 24 t og bli enig om en frist til å rette skaden tilfredstillende. Hvis leietaker reiser fra hytten uten å ha reklamert innen fristen, bortfaller mulig reklamasjonsretten og KAH Property kan ikke pålegges noen erstatningsansvar.

        Leietaker og besøkende forplikter seg til å følge hytte-/ordensreglementet som gjelder i hyttene og som er hengt opp på hyttene og befinner seg i hyttepermen, samt tilsendes bestiller pr e-post. Ved brudd på dette reglementet kan juridisk leietaker bli erstatningsansvarlig for evt. tap eller skader som er blitt påført personer eller objekter. Leietaker plikter å holde et lavt støynivå mellom kl 23:00 - 08:00. Grovt brudd på allmenn ro kan medføre utkastelse før leieperiodens slutt. Kostnader KHAP har ifm dette vil bli fakturert juridisk leietaker.

        For rengjøring gjelder obligatorisk vask til fastsatt pris. For leieavtaler som strekker seg lenger enn uke/midtuke/weekend kan annet avtales. Obligatorisk vask av hytten omfatter ikke grovrengjøring inne og ute. Ekstra vask eller annen nødvendig opprydning/rengjøring som ligger utenfor det normale vil faktureres leietaker i etterkant.

        Røyking og husdyr inne i hytten er strengt forbudt. Det er tillatt med hund hvis avtalen gjøres sammen med bestillingen. Overtredelse av bestemmelser om røyke- og husdyrforbud kan medføre en renholdsavgift fra kr 3.500. Evt. ekstra rengjøring av hytten innvendig medfører en ekstra rengjøringsavgift fra kr 1.500,-. Det samme gjelder for evt. forsøpling utenfor hytten. Dette gjelder spesielt hvis det er tilgriset med røyk-, snusrester, tomme bokser o.l. ute på hyttens eller hyttens naboområde. Ekstra rengjøring av Jacuzzi kan faktureres med tilsvarende beløp kr 1.500,-. Henting, bringing, frakting, montering, rigging og organisering faktureres i tillegg.

        Leietaker kan ikke bruke hytten til annet enn det som er avtalt ved bestilling (normalt sett er dette som bruk av fritidsbolig/møtelokaler/overnatting for bedrifter) og tillater ikke å sette opp telt, campingvogn, musikkanlegg eller karbad/stamp på hyttetomten.

        Leietaker rydder selv før avreise, tar kjøkkenoppvask, tømmer kjøle- fryseskap for matvarer samt tar med seg søppel og tomflasker. Alle vinduer og dører skal sjekkes. Det henvise konkret her til at alle sjekkpunktene i sjekklisten for utsjekking som leietaker skal krysse av på, signere og legge igjen på hyttens kjøkkenbenk til kontroll.

        Skader, små eller store SKAL meldes til KAH Property senest innen kl 11:00 påfølgende dag direkte til KAH Property på telefon +47 31 01 58 13 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Bilder av skader er viktig dokumentasjon og sendes pr. e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

        Anvisningen fra KAH Property, muntlig eller skriftlig skal følges. Tap av nøkler skal meldes utmiddelbart til KHA Property, som vil finne en løsning. Tap av nøkler faktureres med fra kr 1.750. Nøkler leveres som avtalt og på avreisedag.

        Skader som oppstår etter at leieoppholdet er fullført, men som oppstår pga at vinduer eller dører ikke er låst faktureres avhengig av skadens omfang, minimum kr 2000,-

        8. Force Majoure

        Utleier kan ikke klanderes eller stilles til ansvar for avbrudd i leieforhold dersom overnattingsstedet ikke kan benyttes ved krigshandlinger, naturkatastrofer, arbeidsmarkeds-konflikter, innbrudd, brann, brudd i vann/ energi tilførsel, fremkommelighet eller andre omstendigheter som utleier ikke rår over, og heller ikke kan forutses, såkalt force majoure. 

        9. Personvern

        Ved å bestilling samtykker leietaker at personopplysninger kan behandles av utleier. Dette er nødvendig for å kunne gjennomføre vanlig leietaker/gjesteadministrasjon der utleier har tilgang til personopplysninger i tilfelle ulykker eller for å administrere og behandle eventuelle skader og lignende.

        Det er feks viktig å vite eksakt antall personer, voksen/barn, skulle det inntreffe en situasjon som krever den type opplysning. Opplysningene kan også brukes til å informere om reiserelaterte tilbud. Leietaker kan også bli kontaktet for markedsundersøkelser fra KHA Property sin side.

        10. Annet

        Strøm er inkludert i leieforhold og avtales separat for langtidsleieforhold. KAH Property kan ikke holdes til ansvar/erstatningspliktig overfor leietaker ved strømbrudd, vannmangel, problemer med Internet, TV-signaler eller annen drift/driftsstans utleier ikke rår over. Leietaker er juridisk ansvarlig for at bruk/nedlastning av innhold fra internett i gitt leieperiode følger Norsk lovgivning.

        11. Tvister

        Ved forståelsen av ovenstående leiebetingelser skal uansett nasjonalitet på leietaker norsk rett komme til anvendelse. Vernetinget er i Nore og Uvdal. Hel eller delvis ettertrykk av KAH Property sitt materiale på nettsider eller skriftlige dokumenter er ikke tillatt uten tillatelse fra KAH Property.
        • Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
        • +47 31 01 58 13
        • +47 484 47 870
        • +47 484 35 600